Snabb update.

Oj, jag skäms lite... Jag har inte skrivit något inlägg sen i onsdags när Lukas fyllde år.

Torsdag:
I torsdags så öppnade ju HÖÖKS i Örebro. Lycka på det! Jag och Anna togs dit med buss och shoppade loss. Det var äckligt mycket folk och vi träffade flera trevliga kändisar när vi var där. Jag lyckades handla upp nästan hela studie bidraget. Jag köpte ett schabrak, stigbygel-plattor, sadeltvål + låda, chaps, och nya ridhandskar. Det fanns fler grejor jag skulle vilja lägga vantarna på men det får vänta. Fastän jag svettades som en gris inne i affären, för att det var så mycket folk, så hade jag en riktigt mysig kväll! :)

Fredag:
På valborg så gick jag och Räkan runt med Jwanna i Kumla. Vi träffade några människor vi inte träffat på ett tag och efter att de tänt brasan så gick jag och Räkan för att köpa pizza. Sen så satt vi i nästan två timmar och snackade hemma hos henne. Anna hade rätt. Inget slår valborg 2009...

Lördag:
Fanny fick sin första hopplektion på Herkules. Anna var snäll och hjälpte henne. Det gick super bra för dom. Jag var ganska okoncentrerad men försökte att träna balans så gott som det gick och det gick väll så där. Hoppas det går bättre nästa gång! Anna var verkligen jätteduktig med att hjälpa Fanny!

I dag, Söndag:
Jag och Fanny bestämde oss för att gå ner mot Hagaby/sickelsta området för att klättra med hästarna. Men Herkules var inte så sugen på det. Så fort vi kom till ett vägskäl började han krångla och skulle vända. Men efter ganska mycket tjat på Herkules så kom han på att det kanske är bäst att följa med. Resten av ridturen var jätte mysig och på slutet så tog jag en liten galopp på Fakiren och jag är så nöjd!  Han sprang inte i från mig och drog inte i väg i fullfart som han gjort de senaste gångerna. Super nöjd!

Den här veckan blir det nog inte så mycket ridning för min del. Skolarbete och högar med läxor ligger på mitt skrivbord som jag verkligen måste bli klar med. Gud vad jag längtar till sommarlovet! btw. Det kommer snart att dyka upp en ny bloggdesign!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0