Min häst är snabbare som vinden...

... Ja, eller han själv tror det. Hela söndagen var det full fart! På dagen så var jag hemma hos Sara och umgicks med henne och Anna. Det var tänkt att vi skulle rida långtur med deras hästar men efter en bit på vägen så fastnar Saras häst i en rulle med el-tråd som någon lagt vid grus vägen. Det var ett riktigt mardröms scenario! Saras häst som redan är rädd om sina backben kastade sig bakåt sparkade bakut och gjorde allt för att komma i från den hemska tråden som fastnat runt hennes backben. Det slutade med att han kastade av Sara och springer i väg. Då lossnar äntligen tråden. Sara fick en rejäl smäll på benet men hennes ponny var oskadd. Det som kunde slutat i katastrof slutade med ett rejält blåmärke. Ira kunde ha slitit sönder sig själv eller trampat på Sara.. Usch jag vågar knappt tänka på det! Sara måste ha en änglavakt någonstans.

Senare på kvällen så åkte min familj till Farmor och farfar för att fika och därifrån cyklade jag till stallet. Jag hade inte planerat att rida men valde att göra det i alla fall. Det blev turen under motorvägen. Jag kände lite modig och testade en galopp på en stig och Fakiren galopperade lugnt och kontrollerat. Längre fram gjorde jag en till fattning och jisses vad Fakiren blev glad! Han dundrade på och slog med huvudet som han gör när han blir taggad! Till slut lyckades jag lugna ner honom och fick honom till lugn trav i stället. Haha, jag är glad över att han är lugn när man galopperar på banan i alla fall ;) På vägen hem så ville han springa ännu mer men då fick det faktiskt räcka! Söta duktiga lilla häst!! <33

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; a jag är riktigt nöjd :) Hade förberett mig på att flyga av x)

2010-06-01 @ 12:16:46
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Matilda

(kunde inte kommentera senaste inlägg, så skriver här)

Vad härliga bilder. bubblor gör allt=)



sv; ja den är mysig =)

2010-06-01 @ 21:18:24
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv; Ja, det är The one and only Kenny :)

Va fränt, ingen har följt oss så på youtube förut :D Hur fann du oss där? :D

2010-06-03 @ 15:34:16
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0