Lördag

I morse blev det ett litet ridpass på grannes ridbana. Nilla agerade instruktör och hon var jätte duktig! Det var jätte kul att få träna för henne. Detta var första gången men jag hoppas att det blir fler gånger. Nillas kommentarer var bland annat att få Fakiren mjuk och börja jobba lite mer. Att han är lite stum när det gäller att svara på vissa hjälper och att skänklar inte ligger där de ska. Det blir helt enkelt mycket dressyr i skogen och på vägen i fortsättningen. Nästa gång vi ses så kom vi överens om att testa en högergalopp. Jag har aldrig lyckats få en högergalopp
och när jag försökt så har han sprungit i väg och jag har blivit skrämd så jag har fastnat i en galopp. Dumt. Jag tackar Nilla ännu en gång för att det blev ett ROLIGT ridpass!


Senare framåt lunch så var jag duktig och städade mitt rum. Jag snart ringa till Ann-Sofie om Panter och be henne komma ut och titta på hur han mår. Och så ska jag cykla en snabbis till Fanny och prata med henne. Sen ska jag cykla till Elise. Vi ska ha tjej-kväll hemma hos henne med god mat och kolla på melodifestivalen.



Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; tack :D

Ja, visst kan vi det =) Har lagt till dig :)



händer idag då?

2010-05-29 @ 16:46:46
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Nilla har hjälpt mkt med Crazzes vänster så det ska nog gå till slut med fakiren också ;)

2010-05-30 @ 17:12:17
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vad kul att du är så nöjd =) jag kommer gärna igen, det är bara att du hör av dig så bokar vi en ny tid =D

2010-06-03 @ 22:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0