Pantern kryar på sig.

I Tisdags så fick ägaren till Panter medicin utskrivet. Så nu ska han äta den smärtstillande och antiinflammatorisk medicin två gånger per dag i fem till sex dagar och sen en gång per dag. Behandlingen ska pågå i tio dagar och  jag hoppas verkligen att han blir det bättre. Det är så hemskt att se honom må så dåligt. Han ska gå i den lilla hagen på dan och vara inne i sin box på natten. Stakars Fakiren. Han är ju van i att gå ute dygnet runt på sommaren med sin kompis. Men nu får han gå i stora hagen själv. men just nu verkar han inte vara så besvärad :)

Fakiren fick ju gå ganska hårt i måndags så i går blev det en lugn liten ridtur. Vid våran lilla galopp väg så tänkte jag ta en lugn liten galopp, men det ville inte Fakiren. Så Han sprang i väg och innan jag hann stoppa honom så låg det ett träd på vägen. Jag trodde att Fakiren tänkte hoppa eftersom han hade så hög fart men han tvär bromsade i stället. Haha, han är så söt! Sen så skrittade vi sista biten hem. I dag så fick han stå. Panter blir ju så upp stressad när Fakiren går i väg och eftersom det var hans första behandling i går så kunde Fakiren också ta det lite lugnt. Men i morrn blir det en tur barbacka! Då är det ju Sommar lov!! <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0