Helgen

Min helg blev väldigt lång men samtidigt väldigt kort. På Lördag morgon så var jag och Fanny i stallet. fakiren fick gå på en liten tur. Han var väldigt stark just i Lördags och fattade inte galoppen så lätt. Och när han väll fick galopp så dundrade han på. Det är tur att han vet att man måste stanna innan vägen tar slut. Sen fick fanny skritta hem honom det tror jag att han gillade :)


LÖRDAG: Efter det åkte jag hem till Sara vi fixade och byggde Annas ena present eftersom hon fyller 17år i dag (6 juni). Det var slitit och solbrända blev vi. Sen när Anna kom blev det kramar och grattis. Anna och Sara bestämde att vi skulle rida en kort tur i skogen. Det var riktigt mysigt. Jag red Saras Janson igen. Det är riktigt go, glad och stark fjordkille! Men på vägen så skedde en liten olycka. Ira backade in i träd när hon blev lite ivrig och skar sig på en trädgren. Så senare kom veterinären och fick sy tolv stygn. Det var inte alls roligt eftersom Sara, och vi andra med, hade sett i framemot tävlingen på Söndagen. Men huvudsaken är att Ira blir frisk igen! :)


SÖNDAG: Sista lagtävlingen hölls i Vretstorp. Där hade jag aldrig varit på tävling förut så det var lite spännande att åka dit! Men tävlingsplatsen såg nästan mer ut som en badstrand när publiken satt och solade xD Alla ryttare och hästar var super duktiga och jag tror jag fick hyfsat bra kort! Jag ska börja att fixa bilderna i morrn när jag är ledig men kommer nog inte fixa alla bilder om det är sol och fint väder ute! Vårat lag kom på fjärde plats. de var verkligen super duktiga.


håll
Håll ut! Bilder kommer i morgon!


NU:
Nu sitter jag här och lider. Solbrännan kommer att döda mig så resten av veckan tänker jag gömma mina men i långbyxor tills det röda försvunnit ;) I morgon så tror jag att jag ska rida hem en sväng. Men det får vädret avgöra. Inte för varmt eller för kallt, tack!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Härlig bild!

Ser ut som du haft en bra helg =D

2010-06-06 @ 22:03:34
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: hanna

hejsanhejsan!

tävlingen är avslutad, kolla in på min blogg för att se om just DU blev vinnaren av biobiljetten!



ha en bra dag! :)

2010-06-07 @ 11:05:46
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: Jo kan jag väll göra =) Om du vill det!

2010-06-07 @ 11:18:31
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; haha a precis :P

men det är ganska kul eftersom hon är anonym och jag älskar att leta upp folk :P



Tack :-D

2010-06-07 @ 13:54:54
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0