Hästmassage?

En tjej på mammas jobb berättade att hon jobbar som hästmassör och jobbar med fysioterapi, massage och akupunktur för hästar. Mamma berättade det för mig och jag har kikat lite på tjejens hemsida och blev lite intresserad av att kanske ta ut henne  så hon får träffa Fakiren och hans gamla stela kropp. Det jag hade tänkt mig då är bara en "friskvårds behandling" då hon går igenom hästen, masserar, och tittar på hur den rör sig och ger sedan råd för behandling i förebyggande syfte. Tjejen verkar riktigt duktig och seriös så jag ska prata lite med mamma och se om Fakiren kan få lite massage! Jag menar, vem förtjänar det inte mer än han?


Någon som har någon erfarenhet av liknade behandling av hästar? Hur fungerade det? Gillade hästen det? :)

Kommentarer
Postat av: Malli Gabriella Garcia

Snygg blogg

2010-06-19 @ 00:07:41
URL: http://nanashopper.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det skulle ju vara jätte bra =D

2010-06-19 @ 10:49:40
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag hade min häst till en equiterapeut några gånger, hon var superduktig! Redan efter en behandling började han mjukna där han varit stel tidigare. Equiterapeuter använder sig ju av lite blandade metoder; massage, stretching, akupunktur (både nålar och ljus), magnettäcke osv. Så equiterapi kan jag gå i god för, en hästmassör har jag däremot aldrig anlitat, men de är nog minst lika duktiga!



sv: tack! :)

2010-06-20 @ 21:19:11
URL: http://flickanochtuppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0