Första gången högergalopp!

I dag var det dags för Nilla träning igen! Vi tänkte och gick först till den större ridbanan men fick byta till amandas sand bana eftersom hästarna vid den banan var värsta glada och sprang runt som idioter.
Själva träningen gick jätte bra. Det är verkligen kul att träna för Nilla för att hon tror på mig och fakiren. Annars har det bara kännts som att jag varot med på träningar "bara för att". Efter bara två träningar för Nilla är Fakiren mycket smidigare, lugnare och starkare. Och dessutom så lyckades vi få en högergalopp på honom. Jag har försökt få honom att göra det förut men har inte vetat hur jag ska göra och jag är rädd att Fakiren ska bli så glad att han snubblar omkull men i dag så gick det! det blev ju ingen galopp direkt men nästan :) Min läxa till nästa träning är:


  • Fortsätta att jobba med väg/utomhus dressyr
  • Galopp fattningar utomhus
  • Testa ett annat bett
  • Fortsätta bygga konditionen
  • Jobba på mitt självförtroende


Jag är verkliegn hel nöjd och har ingen anning om hur ska kunna tacka Nilla, Anna och Sara. Ni är verkligen underbara som hjälper mig och Fakiren! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0