Måndag och Tisdag

Video i från i går. Kände inte för att blogga i går så det blir i dag.

Måndag: Fanny och jag möttes vid stallet och jag visade henne att longera Herkules. Efter det så provade vi att sitta upp på honom. Herkules har varit mycket stressad och snurrat runt vid uppsittning förut, ägarens dotter ska han ha stegrat så att han gått omkull baklänges en gång, och tanken är ju att Fanny ska rida honom så vi började med första steget - att han ska stå lugnt och tryggt när man kliver upp på honom. Det var inga problem alls! Fanny fick först hänga från båda sidorna (vi kommer att träna upp sittning från båda sidorna i fortsättningen) och sedan sitta av och på från båda sidor. En gång så satt hon upp utan att jag höll i Herkules. Inga problem alls.

Vi lyckades få en liten slarvig video som jag lägger in här.



Tisdag: Dålig start. Missade bussen... Så jag mötte Anna vid stationen och vi åkte tåg till skolan. På Kemi lektionen gjorde vi en labb som vår lärare, Sture, aldrig trodde att vi skulle klara. Vi klarade den inte en gång utan också två gånger... Sedan en snabbis till skolsköterskan eftersom jag har haft ont i benhinnorna men tydligen ska jag bara fortsätta att träna som vanligt! Det ska försvinna med tiden tydligen! Vi hade muntligt prov på spanskan. Det gick skit... IG nästa!

När jag kom så hade jag fått ett brev från Komunen. Jag har fått ett sommarjobb! Super nöjd över att jag fick en plats! Jag ska jobba de tre första veckorna på sommarlovet så jag inte behöver jobba hela lovet. Jag vill ju ha lite sommar också! Jag ska vara på någon förskola i Kumla. Det här kan bli ganska intressant! xD



I morgon har jag bara två lektioner vilket betyder lååång sovmorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0