Hästig lista

Fakire bus
Fakiren sommaren 2009

Första hästen du red?
Ett halvblod som hette Femton. Jag var omkring 5-6år. Ridturen slutade med att jag låg på ridbanan då han blev rädd för någonting.
Första hästen du hoppa med? Vet inte. Måste varit någon ridskole häst på Folkatorp.
Första älsklingshästen? Catzy och Tina
Första uteritten? Tina, på ett ridläger.
Första tävlingen? En avslutnings tävling på mitt första läger. Tror bommarna var på runt 30cm höjd.
Första ridlägret? Folkatorp
Första egna ponnyn? Aldrig haft.
Första egna stora hästen? Aldrig haft egen.
Första hästen du red barbacka på? Felix.
Första hingsten du red? En avelshingst på något stuteri. Kommer inte i håg vad den hette.
Första stoet du red? Catsy.
Första valacken du red? Ingen anning.
Värsta hästen du ridit? Oj! öhhh... Ingen anning xD
Värsta ridläraren/tränaren du haft? Kajsa Bajsa, ingen dålig tränare men hon var inte speciellt trevlig av vad jag kan minnas.
Värsta ritten? När Fakiren kände för att springa i från mig nångång under första året jag red honom. Jag ramlade av och blev riktigt rädd + en lätt hjärnsakning. 
Största hästen du suttit på? Vet inte.
Minsta hästen du ridit? Jag har ridit några shettisar i olika storlekar men jag kommer inte i håg vilken som var minst.
Äldsta hästen du ridit? Dolly?
Yngsta hästen du ridit? En treårighingst, Nixon tror jag att den hette.
Din favorit B ponny? Tay är min idol. Han kan allt.
Din favorit C ponny? Gillar många C-ponnysar.
Din favorit D ponny? Gillar många D-ponnysar.
Din favorithäst? Fakiren får den äran.
Din favoritsadel? Annas, gamla och nya sadel.
Ditt favoritträns? Mitt egna.
Ditt favorittäcke? Vet inte.
Din favoritgrimma? Lädergrimmor, bruna är så snygga på rätt häst!
Ditt favoritschabrak? Beror på sadel och häst.
Pullar eller engelsk? Engelskt.
Benskydd eller benlindor? Benlindor är snyggare men benskydd är smidigare.
Skor eller barfota? Skor.
Lång eller kort man? Lång man, på rätt häst.
Ljus eller mörk fux? Ljus
Ljus eller mörk brun? Fakiren brun.
Svart eller vit? Svart.
Bred eller smal bläs? Smal.
Stjärn eller bläs? Bläs.
Med eller utan strumpor? Strumpor är snyggt.
Syntet eller läder sadel? Läder.
Hopp eller dressyr sadel? Dressyr.
Hoppning eller dressyr? Dressyr, jag är lite hopprädd...

Kommentarer
Postat av: Anna

jag har tråkigt så jag snor den (A)

2010-04-15 @ 22:20:21
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Anna

Ludde måste vara äldst :D

2010-04-15 @ 22:28:11
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0