Djurplågeri i högsta grad.

Jag hörde det på SR P3 och jag är riktigt upprörd. Några killar har åtalas för djurplågeri. De har köpt två stycken kaniner. Den ena kaninen tejpar de fast fram- och bakbenen på, häller en brännbar vätska över kaninen och tänder sedan eld på den. Den andra kaninen har man hetsat en hund på. Man har kastat och lyft upp kaninen i öronen så att hunden ska hoppa efter den. Hunden i fråga ska också ha råkat ut för djurplågeri. Allt detta filmades. I förhör så säger killarna att de busat hunden på kaninen för att få hunden mer aggressiv.

Jag tycker det här är helt sjukt. Jag finner inte ord för händelsen och jag trodde först att det var ett skämt tills jag såg filmen. Det här är nog en av de grovaste formen av djurplågeri jag har hört om.
Jag är förvånad över att kaninerna inte dog av skräck. Ni får ursäkta mig men jag måste nästan gå och spy på toaletten.

Filmklippet finns att se här: http://playrapport.se/#/video/1962217

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0