25 april

Senare ska jag fixa bilderna från ÖTR men eftersom min dator fortfarande är rosa så kan jag inte redigera dem förren den andra datorn är ledig...

I dag var och Fanny på uteritt. Vi var ute i nästan en och en halv timme! Fast vi skrittade nästan hela tiden och travade bara på två ställen så det var nog därför det tog så lång tid. Fakiren var jätte stirrig, pigg och tittig i dag. Haha, han är så söt. Han blev ganska trött på att vänta in Fanny och Herkules för att han hade så bråttom.
Jag tänkte att jag skulle göra en uppdatering varje månad av hur Fakiren och min träning ser ut så jag börjar nu ^^.
eaeae
Fanny och Fakiren med sin vackra vinter päls och lite smal.

Allmänt; Under april så har vi mest bara ridit och tränat i skogen. Jag har hjälpt Fanny en hel del och det har varit en hel del i skolan så jag har inte riktigt hunnit att koncentrera mig på Fakiren så mycket som jag önskat. Men det gör inget, det var nog bra att jag red lugnt i några månader så jag kan börja rida mer på banan i maj och träna mer på galopp fattningarna. Han har inte varit så snubblig som han var de få gångerna jag red i vintras och i våras så jag hoppas att han fortsätter med att se upp var han sätter fötterna! Men jag tycker att han har blivit väldigt smal nu i vår. Kan det vara det nya höet?

I maj så ska vi fortsätta att träna på galoppen eftersom han gjorde så fina fattningar den här månaden och mycket smidighet och mjukgörande övningar. Streching efter varje ridpass, hittade en bra artikel här http://ridtravare.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=2b5aae9c-799f-4f12-8820-bced4643d7cf&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup, och lite massage. Början på hans spanskaskritt ska jag utveckla till steg och inte bara sparkar i luften! Hoppas att han lägger på hullet lite igen snart också! I maj kommer jag dessutom ha fullt upp i skolan så jag får se hur mycket träning det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0